Cílem bylo ponořit se do nového učiva – České dějiny – období pravěku a to v rámci předmětu: ČAS-Vlastivěda.
Záměrem tohoto projektového vyučování bylo žáky seznámit s některými technikami a činnostmi typickými pro život pravěkých lidí v nejrůznějších oblastech lidského života té doby. Záměrně jim byly svěřovány práce zaměřené na praktické činnosti. Důraz byl kladen na orientaci v časovém horizontu pravěku, dokázat charakterizovat pravěk – znaky lidí, jejich života, obživy, umění, živočichy, rostliny.
Dovednosti
- respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru
- volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
- vyjadřuje své pocity z přečteného textu
- pracuje tvořivě s literárním textem, podle pokynů učitele a podle svých schopností
- uplatňuje elementární poznatky o sobě, o rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí; na příkladech porovnává minulost a současnost
- rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná
- zkoumá témata a konflikty na základě vlastního jednání
Oborové cíle
- poznávají jednotlivé etapy pravěku
- snaží se porovnat rozdíly mezi životem současného člověka a pračlověka
- seznámí se s jednotlivými pojmy: čtvrtohory, pazourek…, dokáží s nimi pracovat v jednotlivých předmětec
Tento projekt se vydařil a děti si den náramně užili. Žáci si odnesli nejen nové informace ale i zážitek z netradičního dne.
Hodnotím tento projektový den jako přínosný a účinný.