To je název preventivního programu zaměřeného na zvládání konfliktů mezi žáky. Již druhým rokem ho realizujeme ve 4. a 5. ročnících. Jedná se o hru, která děti učí, jak předcházet vrstevnickým konfliktům a jak je zvládat, když už nastanou.
Takto nahlížejí na hru žáci 5. B:
„…líbily se mi příběhy a přiřazování kartiček. Je to prostě dobrá hra, líbila se mi.“ (Viky)
„Bylo to super, ale celkem náročný. Bavilo to mě i spolužáky. Bylo tam zajímavé řešení.“ (Honza)
„…mě osobně to bavilo. Jsou tam agenti, schytávač, nandavač, všímalové. Řešili jsme a sbírali body.“ (Mia)
„Byla to skupinová práce, měla 4 kola, každé bylo trochu jiné. Hráli jsme s kartami, na kterých byla dobrá nebo špatná rada. Přiřazováním karet ke správné osobě jsme sbírali body záchrany a neštěstí.“ (Adéla)
„Nejvíc mě bavilo čtení otázek. Teď už nemáme tolik konfliktů.“ (Matěj)
„Myslím si, že se z toho všichni poučili a bylo to super, bavilo mě to.“ (Alena)
„Bylo to v pohodě, docela mě to bavilo. Škoda, že tu nejsou víc.“ (Míša)
„Dobronauti jsou fakt dobří. Mě to baví, dává mi to zkušenosti. Bylo by dobré, kdyby byli u nás ve třídě vícekrát.“ (David)
A my čtvrťákům a páťákům slibujeme, že je s DOBRONAUTY ještě navštívíme.
Pavlína Švecová (metodik prevence) a Lada Daňhelová (výchovný poradce)